A dolgok valódi piaci értéke mindig ott derül ki, hogy fizetnek-e érte és mennyit - attól egyetlen séf se lesz kiváló, mert százezren mennek be a Blaha Lujza téri ingyenkonyhájára. Az AALL drukkol a fizetős tartalomszolgáltatási modellnek.
Akár már középtávon is változásokat hozhat a piacra a fizetős tartalmak bevezetése: átmozgathatja az online hirdetési piacot és jóval összetettebb analitikai megoldásokat képes felszívni. A paywallos szolgáltatások sokkal jobban kívánják a webes analitikát, hiszen bevételeik sokkal inkább függenek a pontosan és cizelláltan mérhető látogatottságuktól. Kiváló lehetőség Universal Analytics alapú multiscreen/multidevice mérés bevezetésére.
Pár olyan érdekes webanalitikai kérdés, melyek nagy része az ingyenes tartalomszolgáltatásoknál fel sem merül:
- Mire, miért, kik, milyen szerkezetben, időtávon és kilengésekkel fizetnek nekünk?
- Mik voltak a behúzótémák/cikkek, mit fogyasztanak a legtöbbet fizető látogatók illetve azonosíthatók-e elriasztó cikkek?
- Hogyan néz ki egy látogató életciklusa, mik a jellemző költési szokásai ezalatt?
- Mennyire konvertálhatók egyes látogatócsoportok egyéb, szintén fizetős, saját portfóliós szolgáltatásaink (egyéb klasszikus ecommerce) felé?
- Mik ugyanazon júzerek desktop/mobil/tablet használati arányai, élethelyzetei? (multi-device tracking)
- Milyen csomagokat alakítsunk ki a látogatóknak? Érdemes cikkenként árulni a kontentet, vagy heti előfizetés alá felesleges menni? Az olcsóbb csomagokba akár egy-egy kósza bannerdisplay is beleférhet?
Itt megkockáztatom - mivel a fizetős tartalmak egyes csomagjaikban még hirdetéseket is meg fognak jeleníteni -, hogy nem lesznek rákényszerítve oldalaik túlbannerezésére, így nyilván a látogató is nagyobb eséllyel veszi észre az ottanit, mint másik 5 mellett. Vásárlóképesebb, konkrétabb közönsége nagy figyelemmel, több időt tölt el a fizetős szolgáltatáson - már csak azért is, mert fizetett érte, talán ezért is jobb áron lehet majd akár értékesíteni a hatékonyabb megjelenéseket. Ennek a médiavásárlási árakban is tükröződnie kell, ugyanannyit nem érhet ez a két megjelenés.
Szebb, jobb, biztonságosabb és adatgazdagabb piachoz vezethet, ha a legjobb kontentműhelyek váltanak a fizetős modellre és az egyébként bájosan növekvő hazai online fizetési hajlandóságnak is adhat egy nagyobb löketet - minden weben üzletelő nagy örömére. Minőségi niche tartalmak nőhetnek ki a földből, olyanok, akik eddig nem tudtak szerzőikkel azonos súlycsoportú sales-garnitúrát felvonultatni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.