Nem dolgozott az AALL a Lájvjázminon, de a cégcsoportnak érintőlegesen igen - titkokat kifecsegni nem tudok - és mivel Gattyán György most nagyobb, mint egy Szenes Iván-sláger, mindemellett épp nyilatkozott is egy analitikailag értékelhetőt a Népszabadságnak; gondoltam belevágok egy háromrészes kalandba. Az adventúra lényege abban fog állni, hogy a LiveJasmin példáján keresztül megpróbálom végiggondolni hogy egy közepesen rendes mérés alatt mit is értünk 2013-ban. Ebben az első részben áttekintés jelleggel, aztán pedig a technológiát és szervezeti folyományokat veszem végig.
Definiáljuk gyorsan a LiveJasmint: sok performer (másnéven modell vagy host, azaz a szolgáltatóoldali szereplő) még több júzerrel (fizetős tagokkal; memberekkel) rengeteg ún. privátot (fizetős, közvetlen, zárt videókapcsolatot) csinál interneten keresztül.
Az egyes performerek és az LiveJasmin bevételét meghatározza az adott performer árszínvonala, népszerűsége, munkaóráinak száma - illetve a kettejük közötti share mértéke. Bár szükséges és elengedhetetlen, de költségként tekinthetünk azonban minden ún. freechatben (a modellek ingyenes megjelenése a látogatók felé) eltöltött másodpercre (performer ideje, sávszél, processzor).
Kettejük közös érdeke tehát, hogy minél több percüket minél drágábban értékesíthessék. Mindkettejüknek és a júzernek is segít az adat. Mindhárom aktor profitálhat: a performer jobb minőségű trafficot kap, a júzer elégedettebb lesz, a kassza pedig szebben csörög.
Közbevetés: érdekeseket lehet gondolkodni azon, hogy hogyan is tekintsünk azokra a ‘bentragadt’ összegekre, melyeket új júzerek töltöttek fel pre-paid alapon, de valamilyen okból sosem beszélnek le, visszatérítés pedig nincs (nem tudom van-e, a kérdés csak hipotetikus).
A LiveJasmin mérése durva mikroszegmentációs mérés kell legyen. Látogatók kiterjedt földrajzisága, nyelvi kultúrák és időzónák vs. performertípusok és szolgáltatási kategóriák. Tudni kell, hogy milyen látogatói életutak léteznek és tudnunk kell eszerint is szegmentálni:
- "Te, mennyi pénzt csináltak a múlt héten a spanyol törzsjúzerek a thai ladyboyokkal?"
- "Amikor az újak meglátják Gizi melleit abban a kis bikiniben, hallod - az rögtön behúzza őket egy eseménydús privátra."
- “Hol tudunk a mid-range membereknek valami upselling-pontot még berakni?”
Fontos, hogy a látogatói és performer oldali aktivitásokat is fel kell dolgoznunk, illetve összekapcsolhatóvá tennünk akár az adminisztrátorikkal, hogy viselkedéstípusokat modellezhessünk. Ha tehát az adásokat követő adminisztrátorok munkája magában foglalhatja minimális kategorizálását is a streameknek, akkor olyan kérdéseink is lehetnek, mint:
- "A portugál memberek mostanában tényleg szignifikánsan arcra veretik?"
- "Loller, öcsém, mióta az ügyeskedő-gyanús performereket nem rögtön letiltjuk, hanem flaggelve mérjünk, szerinted kaptunk-e sztár viselkedési mintázatot, amiből kiderült, hogy a csehek a csalást tömegesen tolják?"
Képesnek kell lennünk a hatalmas display hirdetésmennyiséget az egyes felhasználói életutakba beépíteni.
- "Szerintetek az miért van, hogy aki az élő videós bannereinken keresztül érkezik és 15 napon belül először fizet, az mindig nagymellű csajt akar?"
- "Érdekes, az az új júzer, aki az x.com-on találkozott először a bannerrel, az ötödannyit költött a következő 20 napban, mint a nagy átlag."
Látnunk kell, kik a valamilyen okból alulárazott performerek. Tudnunk kell, hogy mely nyelvi piacokon vagyunk keresleti és melyikben kínálati pozícióban és aszerint alakítani költésünket és fókuszunkat az adott részpiacon. Hol van több látogató, mint hadrafogható performer és hol van kemény verseny közöttük a fizető látogatókért.
- "Vágod, ekkora mellekkel a dupláját simán elkérhetné!"
- "Ilyen törzsjúzer-közönséggel, mint neki van - simán árat emelhetne."
- "Hiány van a göndör szőkékből, gyerekek!"
- “Szegény görög granny-performerek, csúnya túlkínálatba csúsztak.”
Egy elképzelt példaként: iPhone app és konferenciahívási szolgáltatás bevezetéséhez:
- "Pezsgőt ide! Az új júzerek imádják a threesome-imitáló konferenciahívásos szolgáltatásunkat!"
- "A törzsjúzerek bezsonganak estére, a szokásos hívásidőre, ha a megszokott partnereikhez nagyon hasonló performer csekkol rá napközben az iPhone-os appon keresztül, hogy beszállhat-e harmadiknak féláron."
- “Az addig oké, hogy az új felületünk több új júzert ránt be, de hékás, a törzslátogatókat durván lepattintja!”
A közönség bevételtermelő karakterisztikájának figyelemmel kíséréséhez:
- "Frankón >80%-át adták a törzsjúzereink a napi bevételi sztrímnek."
- “A szilikonmellű lányok már nem menők.”
- “Ez mekkora! Amióta a performer-előjegyzőt redizájnoltuk, 18%-kal többet szedünk be az amerikai törzsmemberektől.”
Külön finomság még pre-paides fizetési megoldásból származó keretrendszeri sajátosság és a performerek felőli csalásdetektálás (amikor az LJ látogatótömegét illegál privátra viszik, abban az értelemben, hogy abból az LJ nem részesedik) amikre itt lustaságból nem térnék ki.
###
A Népszabadságban analitikai értelemben öt százalékról beszél a tulajdonos. Ez az öt százalék akár pluszban, akár mínuszban negyedévente felmerülő kockázatnak számít egy olyan szolgáltatásnál, amely változik, fejlődik, új funkcióval bővül vagy átdizájnolódik.
Ugyanennyit javítani, azaz 5%-kal feljebb tolni cső végi teljesítményt csak úgy lehetséges jól tervezhetően és folyamatosan fenntarthatóan, ha alapos és szisztematikus munkával megkeressük azokat a mikroszegmenseket, ahol duplázni és triplázni lehetséges - hogy a végén a nagy átlag negyedévente kiszámítóan kiadhassa azt a plusz ötöcskét.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Dr. Sör Kálmán · http://www.itallexikon.hu 2013.10.15. 13:18:43
fimre · http://www.seoaudit.hu 2013.10.15. 15:14:13
ern0 · http://linkbroker.hu/ 2013.11.15. 11:07:37
NebDam 2013.12.03. 11:50:10