Nagyon forró a téma, alig pár perce jelentették be a Google főhadiszállásán a hírt: az Analytics eddigi legnagyobb változását. A jelenlegi mérési modell teljesen átalakul, egy képernyők közötti (cross-device ill. cross-platform) követést lehetővé tevő, cookie-mentes technológia váltja fel, Universal Analytics néven.
Fotó: @rjohnsonh
A dolog az ún. User ID Control köré szerveződik, aminek a lényege, hogy a júzeradatok átadhatók (non-PII, nyilván) és ezek alapján a GA az adott forgalmi darabokat összefűzi ("dimension widening" - Justin Cutroni). A cross-device tracking régi álma a szakmának, a Google Analytics a GA Summiton tett bejelentésével ezt ígéri. Közelebb kerülünk az egyedi júzer felhasználási szokásainak méréséhez, jobb megértéséhez..
A weboldal üzemeltetők számára ez az átállás jóval nagyobb lehetőségeket (és hibahelyeket) is jelent majd, mint a néhány évvel ezelőtti aszinkron mérőkód-cseréknél volt jellemző, de praktikusan csak annyira kell számítani, hogy a ga.js-ből analytics.js lesz.
Ezentúl offline konverziók vihetők fel és költségadatok adhatók meg egyes kampányokhoz. Hab a tortán: a standard online konverziók realtime követése.
Nem hiszem azonban, hogy bármilyen kompatibilitási problémákkal kellene még küszködnünk akár évekig, de a felkészülést nem érdemes halogatni.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Universal Analytics a Google-től 2012.10.29. 19:12:01
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.