Ott van csak igazán analitika, ott érdekes igazán a teljesítmény. A Google Analytics használata nagyon sokrétű; a fejlesztéstől a dizájnon (UX) át a marketingtevékenységig felhasználható – de a helye mindig az adott feladatot kiosztó, döntéshozatalra képes, az optimalizációban a leginkább érdekelt szereplő kezében van. Mérjük mi az ügynökséget, nem ő magát.
Vezetőként nem a nyers számok az érdekesek, hanem a valódi üzleti kérdések, azokat pedig nem írják ki defaultból az analitikai szoftverek – azokat összetett, aprólékos, ravasz mérésekkel kell felderíteni, melynek ipari sztenderdje a Google Analytics lett.
Magas szintű webanalitikai megoldássá az implementáció összetettsége, az elemzés minősége és a döntéshozatalra gyakorolt visszacsatolás rugalmassága tesz egy mérést – az érték itt keletkezik, nem az alapmérőkódok által generált táblázatok kattintgatásában.
Erről beszéltem a 2012-es összevont Mobil Hungary és Keresőmarketingnap konferencián, a lenti kis előadással.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.