Valami erőssel készül az AllStars Analitika (AALL) a nyáron: tettünk egy nagy lépést a branding mérése felé; megoldottuk, hogy a kampányok bannermegjelenései követhetők legyenek Google Analyticsben és a Multi Channel Funnelsbe illeszthető legyen az adview is. Ha nem kerekedett el a szemed, akkor nem érted; elmondjuk még egyszer.
Mostantól lehetséges, hogy az a forgalom illetve látogató, ami eddig direktnek látszott, forrásilag (visitor source) köthető legyen megjelent, de le nem kattintott, tetszőleges adserverek által kiszolgált bannermegjelenésekhez.
Eddig nem volt kimutatható, hogy valaki (illetve a közönség maga aggregáltan de bőven szegmentálhatóan) jó pár bannermegtekintés, de át-nem-kattintás után érkezik meg egy-egy weboldal, szolgáltatás oldalára, vagy tölt le mobil alkalmazást.
Az eljárás tetszőleges platformon (digitális televíziótól a mobilos és táblagépes alkalmazásokon keresztül a hírportálig természetesen) működik, a különböző csatornák párhuzamosan kezelhetők.
Mit tudnál kihozni abból, ha a szokásos Google Analytics fiókod alá a bannereid MEG-JE-LE-NÉ-SE-IT is bemérhetnéd?
-
Látható volna, hogy a nagyon alacsony átkattintási rátájú (ún. branding) kampányaidra különböző hirdetési portfóliók felől milyen minőségű branding traffic érkezik.
-
Mérhetnéd, hogy van-e olyan hatékony a branding kampányod, hogy a hirdetéseiddel találkozó júzerek jobban kattintják az organikus találataidat.
-
Megvizsgálhatnád, hogy a különböző hirdetési helyek közönsége mennyire aktív a szájtodon.
Az AALL, mint a speciális Google Analytics mérések szállítója a saját fejlesztésű technológián túl konzultációs tevékenységgel is segíti a mérési megoldás felhasználását.
Következő posztjainkban a technológia ismertetését és az egyik legnagyobb itthon működő telekomcég kampányának esettanulmányát mutatjuk be.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Ugrás a branding banner-kampányok mérése felé 2012.07.13. 22:27:01
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
NebDam 2012.10.11. 09:34:02
Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2012.10.11. 09:37:29