Ugrás a branding banner-kampányok mérése felé

Bánóczy Zoltán - 2012.07.13. 12:10

Valami erőssel készül az AllStars Analitika (AALL) a nyáron: tettünk egy nagy lépést a branding mérése felé; megoldottuk, hogy a kampányok bannermegjelenései követhetők legyenek Google Analyticsben és a Multi Channel Funnelsbe illeszthető legyen az adview is. Ha nem kerekedett el a szemed, akkor nem érted; elmondjuk még egyszer.

banner-advertising-rates.gif

Mostantól lehetséges, hogy az a forgalom illetve látogató, ami eddig direktnek látszott, forrásilag (visitor source) köthető legyen megjelent, de le nem kattintott, tetszőleges adserverek által kiszolgált bannermegjelenésekhez.

Eddig nem volt kimutatható, hogy valaki (illetve a közönség maga aggregáltan de bőven szegmentálhatóan) jó pár bannermegtekintés, de át-nem-kattintás után érkezik meg egy-egy weboldal, szolgáltatás oldalára, vagy tölt le mobil alkalmazást.

Az eljárás tetszőleges platformon (digitális televíziótól a mobilos és táblagépes alkalmazásokon keresztül a hírportálig természetesen) működik, a különböző csatornák párhuzamosan kezelhetők.

Mit tudnál kihozni abból, ha a szokásos Google Analytics fiókod alá a bannereid MEG-JE-LE-NÉ-SE-IT is bemérhetnéd?

  • Látható volna, hogy a nagyon alacsony átkattintási rátájú (ún. branding) kampányaidra különböző hirdetési portfóliók felől milyen minőségű branding traffic érkezik.

  • Mérhetnéd, hogy van-e olyan hatékony a branding kampányod, hogy a hirdetéseiddel találkozó júzerek jobban kattintják az organikus találataidat.

  • Megvizsgálhatnád, hogy a különböző hirdetési helyek közönsége mennyire aktív a szájtodon.  


Az AALL, mint a speciális Google Analytics mérések szállítója a saját fejlesztésű technológián túl konzultációs tevékenységgel is segíti a mérési megoldás felhasználását.

Következő posztjainkban a technológia ismertetését és az egyik legnagyobb itthon működő telekomcég kampányának esettanulmányát mutatjuk be.


A bejegyzés trackback címe:

https://adat.blog.hu/api/trackback/id/tr364623720

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ugrás a branding banner-kampányok mérése felé 2012.07.13. 22:27:01

Mit tudnál kihozni abból, ha a szokásos Google Analytics fiókod alá a bannereid megjelenéseid is bemérhetnéd?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NebDam 2012.10.11. 09:34:02

Grat, bár szerintem vagyunk 10-20-an akik értünk miről írsz. Tenni kell azért, hogy a "probléma" láthatóvá váljon és a hirdetők kinyissanak a csípás szemüket. És a View Through mérés mellet a teljes marketing attribution management problémáját is fel kell tárni, amit itthon sajnos, szintén homály fedi. Apropo, csináljunk ezzel kapcsolatos konferenciát? Tudnék külföldi, nagy szolgáltatókat hozni előadónak

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2012.10.11. 09:37:29

Köszi a felajánlást, örömmel élnénk vele -> www.superweek.hu/ alatt látszik a tavalyi (2012) konferencia, ami idén (2013) is lesz.
süti beállítások módosítása