Multi Channel Adview: technikai háttér

Bánóczy Zoltán - 2012.08.10. 09:54


Click here for the English version.

Ahogy az előző posztban kifejtettük, a teljes mértékben ügyfélre szabható megoldásunk célja, hogy a különböző adservereken futó branding bannerview-kat is mint saját weboldal-látogatókat kezelhessük, viselkedésüket sessionökre oszthassuk, a Google Analytics ún. Multi Channel Funnelsébe illeszthessük őket. Ezzel a branding kampányunk hatékonyságát mérhetővé tesszük, az adott és kívánt üzleti célok teljesítését ellenőrizni tudjuk. Aktualitást ad a dolognak, hogy pár napja a Data Export API-n keresztül az MCF adatok is lekérhetőek, ezzel könnyen és rugalmasan más rendszerekbe illeszthetők.

Célunk tehát, hogy minősíteni tudjuk, mely branding hirdetési felületek közönségét érdekli legjobban a szolgáltatásunk? Megmérhetjük, hogy egy klasszikusan nem kattintott, de kattintható rovatszponzoráció működik-e az adott cél hosszútávú teljesítésére.

A nagyon speciális mérésekben a fő kihívás általában az, hogy a mérési adatok koherenciáját megtartsuk, ne szemeteljük tele az állandó profilokat. Ez a megoldás ilyen.

Hogy teljesen leválasszuk mindenfajta egyéb mérésről, saját, módosított JavaScriptet használunk, ez az ún. ga-aall.js, mely eltérő cookie-szettet használ és nem kommunikál közvetlenül a Google Analytics (GA) szervereivel. A hivatalosból továbbfejlesztett mérőkód a szükséges adatokat összegyűjti és a GA felé az AALL nagyteljesítményű, felhőben hosztolt mérőszerverén keresztül küldi.

Ezt a testre szabott JavaScript fájlt kell az egyes bannerek mellé (mindenféle _track hívás nélkül) a céloldalra befűzni. A céloldalon természetesen használható a szintén módoított, de általános, azaz _track-hívásokat lehetővé tévő verzió is, amellyel egy egész alternatív mérés állítható fel - eCommerce, Custom Variable, Event, bármi.

A harmadik fél (AALL) feladata ebben az esetben a látogató részére a megkülönböztetést lehetővé tévő cookie beállítása, amit a követést végző szerver (t.aall.hu) szolgál ki: egy 2 éves lejáratú visitor valamint egy 6 órás lejáratú session azonosítót rendel a látogatóhoz.

A t.aall.hu szerver tartalmazza a GA JavaScript mérőszoftver (ga.js) szerveroldali, PHP-alapú implementációját is, ami a böngészőoldalról gyűjtött (ga-aall.js) adatokat a Google Analytics szervere felé továbbítja.


A bejegyzés trackback címe:

https://adat.blog.hu/api/trackback/id/tr954704961

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hirdetni kockázat nélkül 2012.08.10. 13:18:01

Több féle módon működő online hirdetési modellel találkozik a bannervakságban még nem "szenvedő" olvasó úgy, hogy nem is tud arról, őt éppen melyik modellben támadja a hirdető. Már a régi görögök is ismerték ugye a banner-megjelenéseknek azt a fajta e...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

juliuszcézár 2012.08.10. 13:44:38

Kedvenc kiegészítőm az Adblock Plus.
aall.hu-ra meg deny any connection.
süti beállítások módosítása